Facebook campagne scoort!

Over de opmars van vouwboten

Iedereen kent vouwfietsen. Die zijn handig voor op reis, vooral in de trein zijn ze praktisch. Je hoeft niemand meer uit te leggen wat een vouwfiets is en wat je ermee kunt. Hoewel ze toch ook al ruim dertig jaar bestaan, is de bekendheid van vouwboten daarentegen een stuk minder groot. De boten zijn onverwoestbaar, handig om mee te nemen, handig op te slaan en uitbreidbaar met allerlei attributen. Kortom, Kneh wilde de uitdaging graag aangaan om de bekendheid van de PortaBote te verbeteren, een goed product verkoopt zichzelf immers, zo luidt een oude reclamewet. Samen met Marktvizier werden de doelgroepen gedefinieerd: sportvissers, vakantiegangers en stedelingen die aan de gracht wonen. De Facebook campagne benadrukte het gebruiksgemak en werd voorzien van uitgekiende call to action. Die leidde naar een slim opgezette actie website. De targetting leidde tot een groot aantal leads. De bekendheid en de verkoop stegen aanzienlijk. Inmiddels werkt de opdrachtgever aan een eigen merk vouwboten waar men het succes mee wil uitbouwen. Bekijk hier de plaatjes.

Portabote campagne scoort
Portabote campagne scoort
Portabote campagne scoort
Portabote campagne scoort