Ondeugende campagne Schilder^sCOOL 2018-12-29T18:10:34+02:00

Project Description

Stiekem de Euromast overschilderen (Schilder^sCOOL)

Kneh Creatief ontwikkelde het Schilder^sCOOL concept voor de verzamelde schildervakopleidingen in Nederland. Dat concept hield onder andere in dat het vak wat speelser en ondeugender gepresenteerd werd dan voorheen het geval was. De huisschilder zat qua beleving bij de mensen een beetje in het verdomhoekje. Het vak zou vies zijn, het zou saai zijn en het werken buiten in de kou werd ook niet als erg aanlokkelijk beschouwd. In de uitingen die Kneh ontwikkelde voor de werving van leerlingen werden woordvondsten gebruikt die de doelgroep op een andere manier aanspraken: Rock & Roll (verfroller), Verwaande Kwast (lachende schilder), Rolmodel (Vrouwelijks schilder) enzovoorts. De aanpak sloeg aan.
In het verlengde daarvan bedacht en produceerde Kneh filmpjes die als virals werden verspreid. De filmpjes lieten ‘ondeugende’ schilderleerlingen zien die bekende gebouwen in een andere kleur zetten. Zo werd het Evoluon in Eindhoven stiekem ‘s-nachts in goud overgeschilderd en werd de Euromast voorzien van gekleurde ringen. De video’s staan nog altijd online.

Opdrachtgever: Samenwerkende schildersvakopleidingen in Nederland (Schilder^sCOOL)

Project Details