Wervingscampagne Bouwmensen

Bouwmensen is een coöperatie van Nederlandse opleidingsbedrijven in de bouwsector. Een van hun collectieve taken is de werving van nieuwe leerlingen. Zij willen kinderen die de middelbare school verlaten zover krijgen om te kiezen voor hun opleidingsbedrijf. Jongeren die graag met hun handen werken en graag in de buitenlucht bezig zijn, kunnen daar degelijke ambachten leren. Er is een groot tekort aan metselaars of timmermannen dus de vakopleiding biedt een uitstekend toekomstperspectief. Zij bieden zelfs baangarantie. Bovendien kunnen leerlingen zich verder ontwikkelen. De vakopleidingen bieden vele mogelijkheden waarmee zij hun kennis, hun kunde en hun positie op de bouw kunnen verbeteren. Toch kleeft aan zulke bouwberoepen nog een negatief imago. Men moet hard werken in de bouw, het is zwaar werk, vies werk en koud werk. Een mogelijk carrièreperspectief wordt al helemaal niet gezien. Met de wervingscampagne die Kneh Creatief ontwikkelde, wil de creatieve partner de bouw als een slimme (carrière) keuze presenteren. De fotografie werd op locatie gedaan met een getalenteerde selectie leerlingen. De gemaakte beelden weerspiegelen de breedte van het vak en tonen de trots en het plezier van de leerlingen. Met kopzinnen als ‘Doordenkers’, ‘Knappe koppen’, ‘Carrière planner’, ‘Ambitieuze tante’ worden jongeren gewezen op dat aspect dat nog onderbelicht is gebleven.

Opdrachtgever: Bouwmensen Nederland