Voor een gerichte vakopleiding voor stukadoor, vloerenlegger, plafond- en wandmonteur of natuursteenbewerker kiezen maar weinig jongeren. Deze afbouwberoepen staan niet op de radar van de gemiddelde VMBO-er. Dat is jammer want voor deze beroepen is er werk te over. In de nieuwbouw zowel als in de renovatie en restauratie zijn jonge vaktalenten van harte welkom. NOA Opleidingsbedrijf Afbouw – gesteund door onder andere CNV en FNV – vroeg Kneh Creatief een campagnestrategie te ontwikkelen en uit te voeren. De uitdaging is even simpel als moeilijk: ‘probeer de afbouwopleidingen (weer) op de radar te krijgen van jonge mensen die moeten kiezen voor een volgopleiding.’ Kneh startte met het ontwikkelen van een overkoepelende naam: Afbouwprofs. De campagne probeert die generatie Z in hun beleving te raken en heeft een centraal campagnebeeld dat als filmposter kan doorgaan. Video’s voor Snapchat, Instagram en YouTube combineren praktijkbeelden met game- en spelsettings. Uiteraard spelen er veel meer factoren bij de ontwikkeling van een landelijke branche- / opleidingscampagne. Meer weten? Stuur een e-mail.