Die Kaapse Seleksie
Wijn wint ieder jaar aan populariteit. Daarmee groeien ook de kennis over wijn en de smaakervaring bij de gemiddelde wijndrinker. De differentiatie is eveneens gigantisch. In de supermarkt kunnen wijnsoorten uit alle windstreken worden verkregen in allerlei smaakgradaties. Kneh Creatief mocht zich al meerdere malen op de packaging ervan storten, op de naamgeving, op de wijnlabels van de flessen, op de verpakkingen enzovoorts. Sowieso is dat een vormgevingsproces dat Henk Schuurmans erg goed ligt, verpakkingen ontwerpen. Kneh Creatief ontwierp zo ook al verpakkingen voor koffie, voor lijmproducten, voor huishoudartikelen en nog meer.
In dit geval mocht Kneh Creatief het complete label bedenken van een Zuid-Afrikaanse wijn. Kneh verzorgde de naamgeving tot en met de vormgeving van de wijndozen en regelde de uitvoering van het drukwerk in Zuid-Afrika. Kneh droeg meerdere naam- en logoconcepten aan. Er werd gekozen voor Die Kaapse Seleksie, een naamconcept dat de opdrachtgever in staat stelde wijn op basis van kwaliteit- / prijsverhouding van verschillende wijnhuizen te betrekken. Iets dat flexibiliteit bood en borg stond voor kwaliteit.
Opdrachtgever: Fourcroy Wijnkopers